Tips inför Joomla-"come back" - Joomla! Forum - community, help and support


har varit ifrån joomla ett tag nu men ska uppdatera två sajter och göra en helt ny. de jag ska uppdatera kör j1.5 och kravet för dessa plus den nya är att de klarar desktopdatorer, surfplattor och mobiltelefoner på ett snyggt och enkelt sätt.

känner mig lite rostig.
ska jag köra 2.5 eller vänta in 3.0?

helst vill jag ha en mall som anpassar sig efter alla tre samt växlar mellan landskapsläge och porträttläge för surfplattor och mobiler. detta har jag sett är möjligt med mallen ja elastica. men det kanske finns bättre lösningar?

tips mottages:
hur migrerar jag smidigast?
förslag på mallar, extensions mm som skulle lösa mina uppgifter.

en migreringsguide hittar du här:

http://dl.dropbox.com/u/9829994/s%c3%a5 ... %202.5.pdf

sen vore nog den bästa lösningen för dig en template som är responsiv. gavicks senaste templates är responsiva så du kan kolla in dom:

https://www.gavick.com/joomla-templates.html





Comments